Elon Musk zapowiada grę w całości wygenerowaną przez AI
AI jako twórca gry
Według zapowiedzi, gra ma być w pełni generowana przez AI od fabuły, przez mechanikę gry, aż po oprawę wizualną. Musk określił to jako „great AI-generated game”.
W kontekście tego projektu xAI aktywnie szuka specjalistów. Wśród ofert pracy pojawiły się ogłoszenia o zatrudnieniu tzw. video game tutors (nauczycieli gier), którzy mieliby szkolić AI w koncepcji rozgrywki, mechanice, narracji i balansie. Wynagrodzenie ma sięgać 45-100 USD za godzinę.
Możliwe wyzwania i kontrowersje
Realizacja takiego projektu wiąże się z wieloma trudnościami i ryzykami:
Kreatywność vs. algorytmiczność: Chociaż AI potrafi generować teksty, obrazy czy muzykę, stworzenie gry wymaga integralności. Spójna narracja, zbalansowana rozgrywka, emocje gracza.
Powtarzalność: AI może popaść w schematy, generując "bezpieczne" rozwiązania, które nie będą zaskakujące.
Etyka i prawa autorskie: W generowaniu materiałów graficznych, muzycznych i narracyjnych mogą pojawić się kwestie dotyczące praw autorskich lub oskarżeń o plagiat.
Jakość i odbiór graczy: Nawet technicznie poprawna gra stworzona przez AI może nie spotkać się z życzliwym odbiorem, jeśli zabraknie w niej „duszy” i indywidualnego stylu, który często kojarzymy z ludzkim twórcą.
To nie pierwszy raz, gdy branża gier eksperymentuje ze sztuczną inteligencją. AI już dziś wspomaga generowanie tekstur, projektowanie poziomów czy dialogów w grach AAA.
Jednak projekt xAI ma na celu pójście o krok dalej aby AI nie tylko wspierało, ale stało się głównym twórcą doświadczenia.
Jeśli plan się powiedzie, może to być moment przełomowy w historii gier: początek ery, w której granice między ludzką kreatywnością a generowaną inteligencją się zacierają.
Komentarze
Prześlij komentarz