Przejdź do głównej zawartości
Poziomy trudności w grach wideo
W poniższym artykule nie będę omawiał, co dokładnie zmienia przestawienie poziomu trudności z łatwego na trudny, bo pewnie przeważnie jest to zwiększenie pasków życia u przeciwników, a u gracza zwiększenie obrażeń z 10 trafień na 1 trafienie, które już nas zabija. Tak wiem generalizuje, ale wiecie o co chodzi. Ale chce wspomnieć o fajnym patencie, który jest wykorzystywany, w niektórych grach wideo.
A chodzi o zmianę poziomu trudności gry podczas rozgrywki. Tak wiem, jedyny słuszny poziom to ultra hard, bo tylko wtedy mamy możliwość poznania w pełni wszystkich mechanik w grze. I przecież każdy z nas to hiper najlepszy gracz na planecie ziemia, a nawet bym się pokusił o stwierdzenie, że także i w kilku innych galaktykach i ustawienie trudności na łatwy, to ujma na honorze. A tak na poważnie. Czy nigdy nie zdarzyło się wam, że przeszacowaliście swoje umiejętności w grze i w połowie utknęliście na jakimś bossie? I co wtedy? Granie od początku przy ustawionym niższym poziomie trudności? Ale kurczę, przecież zmarnowałem już 500 godzin i mam znowu zaczynać od początku? W takim przypadku zmiana poziomu trudności podczas rozgrywki jest super możliwością i genialnym rozwiązaniem. Szkoda tylko, że nie zawsze taka opcja jest dostępna w grze. Pewnie hardkorowi gracze powiedzą, że jestem lama, ale ja lubię mieć dostępną tą opcję. Gry z założenia mają bawić, a nie doprowadzać do frustracji, a przy setnym zgonie podczas próby pokonania danego przeciwnika czy bossa, u mnie zabawa się kończy i opcja zmiany poziomu gry podczas rozgrywki jest idealnym rozwiązaniem, który nie zmusza mnie do zaczynania wszystkiego od początku. W tytułach, w których musiałem zaczynać wszystko od początku, bo przeliczyłem siły na zamiary, po prostu przestałem grać z braku czasu na powtórkę wszystkich etapów, które do tej pory przeszedłem. Opcja zmiany poziomu trudności działa także w drugą stronę. I jeśli ustawiliśmy poziom trudności za niski i gra jest za łatwa i nie daje nam żadnego wyzwania, to hop i poziom o jedno oczko w górę i jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani. Uważam, że taka opcja powinna być w każdej grze, w której mamy wybór poziomu trudności. Inny temat to gry typu Dark Souls, ale to inna bajka i temat na inny artykuł.
Komentarze
Prześlij komentarz